• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Семінар "Україна в другій світовій війні"

Семінар "Україна в другій світовій війні"

2013-02-28

28.02.2013 р. у м. Київ відбувся Всеукраїнський семінар для завідуючих кабінетами історії обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти “Україна в Другій світовій війні: гуманітарний вимір”. Семінар проходив у Інституті історії НАН України.

/Files/images/001.jpg

У вступному слові директор Інституту історії В.А. Смолій зазначив, що гуманітарний аспект війни недостатньо вивчений, але саме він має бути приоритетним у шкільних підручниках з історії. На зміну зображенню суто бойових дій має прийти опис життєвих досвідів тих, хто воював, тих, хто опинився в полоні та окупації.

Доповіді на семінарі стосувалися як теоретичних аспектів вивчення проблеми, зокрема, завідувач відділу історії України Другої світової війни, професор О.Є. Лисенко висвітлив питання визначення понять геноциду та терору, Т.В. Вронська , провідний науковий співробітник відділу історії України Другої світової війни приділила увагу історико-правовим аспектам в оцінці подій війни, а директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти О.А. Удод та завідувач відділу Музеї історії м. Києва В.Р. Нахманович, директор Українського інституту вивчення Голокосту “Ткума” І.Я. Щупак проблемам пам’яті суспільства про трагічні події.

/Files/images/012.jpg

Учасників семінару особливо зацікавила доповідь доцента кафедри новітньої історії України КНУ ім. Т. Шевченко М.А. Боровика про результати студентських досліджень усної історії тих, хто пережив війну. Висновки, зроблені після обробки інтерв’ю, зібраних за п’ять років, суперечать усталеним стереотипам про єдність радянського суспільства та загальнонародне прагнення перемоги. Для більшості сільського населення України війна закарбувалася в пам’яті лише бажанням вижити, а історія поділялася не на довоєнний та повоєнний періоди (що характерно для міста), а на періоди до та після колективізації.

Окрім теоретичних питань, важливими були доповіді про особливості викладання воєнного періоду у школі Л.І. Давлєтової, вчителя-методиста спеціалізованої школи №9 м. Дніпропетровська та М.Г. Дубик, старшого наукового співробітника відділу історії України періоду Другої світової війни про те, як шкільні роботи з історії війни допомогли німецькій академічній науці відкрити нові напрямки досліджень.

Кiлькiсть переглядiв: 154

Коментарi